Menu

Webshop készítés – figyeljünk a vásárlókra!

A webshop készítés alapja az egyszerűség és átláthatóság, a bonyolult nehezen kezelhető, rendszertelen termékekkel zsúfolt oldalakat a vásárlók nem szeretik. Ahhoz, hogy vásárlóbarát legyen a webshopunk, biztosítani kell az termékek egyszerű elérését, valamint a rendelési feltételek követési lépéseit egyértelművé tenni. Ám a webshop készítés során olyan stratégiát is szükséges kidolgozni, amely a vásárlókra irányul, tehát két fontos feladat van, amit a webhsop üzemeltetőknek figyelembe kell venniük: az első a vásárlókat rávenni a vásárlásra, a második pedig, hogy az egyszeri vásárlók visszatérjenek az oldalukra. Ha azt szeretnénk, hogy a webshopunk minél nagyobb profitot termeljen, akkor minél több ügyfelet meg kell tartani ezek közül az egyszeri vásárlók közül. Az egyik taktika lehet a hírlevél alkalmazása, ám sok esetben az első vásárló nem iratkozik fel a hírlevélre, ilyen esetben nem alkalmazható az e-mailes értesítés, alternatív megoldáshoz kell folyamodni.

Ez lehet például a webáruházas hűségprogram, ennek tulajdonképpen az a lényege, hogy a vásárlók minden vásárlás után pontokat kapnak, amiket aztán később kedvezményekre tudnak be váltani. Ha ilyen programot működtetünk azt az elő vásárlókkal is tudatni kell, ilyen értelemben nagyobb a valószínűsége, hogy visszatérnek oldalunkra. Figyelem felkeltő tartalmak használatával is vissza lehet csalni a vásárlókat a webshopunkban, itt gondolunk az ismerterjesztő tartalmakra, például egy elektronikai cikk összeszereléséről készült videó. Összegezve a webshop készítésnél a vásárlók megtartására is figyeljünk.