dron_es_robotika_show_mdoe

Titulus: Magyar Digitális Oktatásért Egyesület digitális pedagógiai szakértője; az ELTE Tanítóképző Karának tanára, GEOMATECH szakértő

Honnan: Budapest

Előadás: Régi feladatok az új generációknak

Mikor: 2017. március 31. 16:00

Színpad: Széchenyi-terem


Az új generációk, a „z”-k és alfák igényei miatt egyre nagyobb arányban próbáljuk bevonni a digitális eszközöket az oktatásba, akár motivációs eszközként, akár tananyag elsajátítás céljából, hiszen a korábban alkalmazott oktatási, módszertani technikák nem bizonyulnak elegendőnek. Ezzel párhuzamosan megjelent a pedagógustársadalom felé mind a saját, mind a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztésének igénye. A digitális eszközök alkalmazásának egyik alapvető feltétele a minden tekintetben átgondolt, a korosztályi feltételeket figyelembe vevő oktatási anyagok és feladatbankok megléte. A közelmúltban több szervezett és rengeteg amatőr kísérletet is láthattunk, amelyeknek eredményei legtöbbször ingyenesen hozzáférhetőek és használhatóak.

A legtöbb esetben azt tapasztalhatjuk, hogy a régi, tankönyvekből ismert feladatok digitális változatai készülnek el, ami érthető, hiszen komoly tapasztalatokat szereztünk ezeknek a feladatoknak a hasznáról, pedagógiai céljairól, tanításának módjáról az évek során. De felmerül a kérdés: a feladat digitalizálásával nem változik-e meg a feladat pedagógiai szerepe, nem változik-e tartalma, nem módosul-e fejlesztési fókusza, vagy egyenesen szaktárgyi tartalma?

Az előadás során az alsó tagozatos matematika órákon megismert néhány tankönyvi feladat, ezek megértéséhez és megoldásához használható „hagyományos” eszközök, és olyan digitális tananyagok összehasonlítására, bemutatására kerül sor, amelyekben a korábbi matematika feladatokat öltöztették digitális köntösbe.

Az új generációk, a „z”-k és alfák igényei miatt egyre nagyobb arányban próbáljuk bevonni a digitális eszközöket az oktatásba, akár motivációs eszközként, akár tananyag elsajátítás céljából, hiszen a korábban alkalmazott oktatási, módszertani technikák nem bizonyulnak elegendőnek. Ezzel párhuzamosan megjelent a pedagógustársadalom felé mind a saját, mind a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztésének igénye. A digitális eszközök alkalmazásának egyik alapvető feltétele a minden tekintetben átgondolt, a korosztályi feltételeket figyelembe vevő oktatási anyagok és feladatbankok megléte. A közelmúltban több szervezett és rengeteg amatőr kísérletet is láthattunk, amelyeknek eredményei legtöbbször ingyenesen hozzáférhetőek és használhatóak.

A legtöbb esetben azt tapasztalhatjuk, hogy a régi, tankönyvekből ismert feladatok digitális változatai készülnek el, ami érthető, hiszen komoly tapasztalatokat szereztünk ezeknek a feladatoknak a hasznáról, pedagógiai céljairól, tanításának módjáról az évek során. De felmerül a kérdés: a feladat digitalizálásával nem változik-e meg a feladat pedagógiai szerepe, nem változik-e tartalma, nem módosul-e fejlesztési fókusza, vagy egyenesen szaktárgyi tartalma?

Az előadás során az alsó tagozatos matematika órákon megismert néhány tankönyvi feladat, ezek megértéséhez és megoldásához használható „hagyományos” eszközök, és olyan digitális tananyagok összehasonlítására, bemutatására kerül sor, amelyekben a korábbi matematika feladatokat öltöztették digitális köntösbe.

IMG_1207

Drón & Robotika Show 2.0 Sopron – 2017. március 31 – április 1. 

Nyitva tartás: Péntek / Szombat  10:00 – 20:00

Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központ. 9400 Sopron, Liszt F. u. 1.

Jegyvásárlás  Programok  Elődások  Facebook event   Házirend  Nyeremények  Megközelítés

Info: info@droneprix.hu